جراحی پیشرفته ایمپلنت و بررسی میزان موفقیت آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 12 آبان 1400
بازدید : 286
نویسنده : mozhgan

از آنجا که موفقیت جراحی ایمپلنت دندان در دندانپزشکی زیبایی تا حد زیادی به کیفیت استخوانی که ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد، متخصص ایمپلنت ممکن است برای ایجاد مقدار کافی استخوان جهت قرار دادن ایمپلنت، انجام پیوند استخوان را ضروری بداند.

سینوس لیفت اغلب زمانی انجام می‌شود که ایمپلنت به جای دندان‌های عقب (مولر) فک بالا جایگزین می‌شود. انجام سینوس لیفت در مواردی ضرورت می‌یابد که ارتفاع استخوان در فک بالا کافی نیست یا سینوس‌ها خیلی به فک نزدیک هستند و به همین دلیل قرارگیری ایمپلنت را با مشکل مواجه می‌کنند. دلایل متعددی برای بروز این حالت وجود دارد از جمله:

 بسیاری از افرادی که دندان‌های فک بالایی خود را از دست داده‌اند – به ویژه دندان‌های عقب یا دندان مولر – برای قرارگیری ایمپلنت، به میزان کافی استخوان ندارند. به دلیل آناتومی جمجمه، نواحی خلفی (عقبی) فک بالا استخوان کمتری نسبت به فک پایین دارد.

بیشتربخوانید... اصلاح طرح لبخند

استخوان ممکن است به دلیل ببیماری پریودنتال از بین رفته باشد.

از دست دادن دندان نیز ممکن است منجر به از بین رفتن استخوان شود. هنگامی که دندانی از دست می‌رود، استخوان زیر آن به تدریج تحلیل می‌رود. در صورتی که دندانی به مدت طولانی از دست رفته باشد، اغلب میزان کافی استخوان برای قرارگیری ایمپلنت در محل آن وجود نخواهد داشت.

سینوس ماگزیلا (فک بالا) ممکن است خیلی به محل قرارگیری ایمپلنت نزدیک باشد. شکل و اندازه این سینوس معمولا از فردی به فرد دیگر متفاوت است. سینوس‌ها می‌توانند با افزایش سن بزرگتر شوند.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان شکسته

سینوس لیفت معمولا قبل از جراحی ایمپلنت انجام می‌شود تا زمان کافی برای ترمیم استخوان وجود داشته باشد. اما در برخی موارد ممکن است هر دو عمل به طور همزمان انجام شوند. گرچه سینوس لیفت عمل غیر متداولی نیست، اما قرارگیری همه ایمپلنت‌ها در این ناحیه ممکن است نیاز به سینوس لیفت نداشته باشند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com